Berliner Bahnen 2230 összerakása

Megjelent: 2010. január 20., szerda 22:22 ; Írta: Atko

Folytattam a kis TT-s gőzmozdony összerakását. Most már érezhetően haladtam vele, hiszen azok a részei, amiket ragasztani kellett, már két napja száradnak, ezért már lerobbantani sem lehetne őket.

Első lépésként a helyére került a tengely, amely majd a kerekeket hajtja. Egy picit meg kellett csiszolni a végét, amelyik a beragasztott műanyag elembe ment, mivel nem nagyon, de szorult, és azt akartam, hogy könnyen fusson. Most persze jogos lenne a kérdés, hogy miért a réz tengelyt csiszolom, és miért nem a műanyag házat bővítem, de ugye a lényeg az, hogy minél simább legyen a felület, márpedig a rezet 1000-es papírral csiszolva simább felületet kaptam, mintha a műanyagot reszeltem, fúrtam volna.

A fenti képen látható az a három elem, ami ahhoz kell, hogy a tengely a helyére kerüljön. Gyakorlatilag a mozdony elejénél az ütközőket tartó műanyag elem az, ami helyén tartja a tengelyt.

A fenti baloldali képet még úgy készítettem, hogy a tengely nem volt megtakarítva, de kinagyítva láttam, hogy milyen dzsuvás, ezért újból szétkaptam, és megtakarítottam a tengelyt is. Ennek az eredménye látható fenti jobb oldali képen.

A következő lépés az volt, hogy rá kellett rakni az alváznak a jobb oldalát, viszont ahhoz a motort, és a motor tengelyét is rá kellett helyezni, hiszen a motor házán átmegy egy fém pöcök, ami az alváz két oldalát összeköti, tehát ha úgy raktam volna össze, hogy előtte nem rakom rá a motort, akkor szedhettem volna szét újból.

Berliner Bahnen TT BR56 gőzmozdony összeszerelt alvázzal

Folytatása következik…